Wekelijkse Plusklassen 6/7 en 6/7/8 op 2 locaties van basisschool Ibn-i Sina. De kinderen krijgen elke les Spaans en werken aan
afwisselende projecten zoals Ontwerp een eigen eiland en Ons zonnestelsel en de maan.
Wekelijks 3Plusklassen 5 & 6 & 7/8 op OBS De Triangel in Rotterdam. De Plusklassen zijn gestart met
het project ''Ontwerp een eigen eiland''. In de plusklassen 5 & 6 worden denkspellen ingezet om te leren doorzetten. En in plusklas 7/8 krijgen de kinderen Spaans om te
leren leren. Alle kinderen leren denken vanuit een Growth Mindset aan de hand van het project Mindset.
5 leerlingen uit de groepen 5&6 hebben met succes de RET training afgerond op basisschool De Triangel in Capelle aan den IJssel.
Coachingstraject van een brugklasleerling; creëren van overzicht over huiswerk, inzicht in weekplanning en taakaanpak en tips&trucs in het leren van lesstof.
Wekelijkse coaching van twee leerlingen op De Triangel in Capelle aan den IJssel. Werken vanuit een op maat gemaakt
verrijkingsprogramma waar in de klas zelfstandig aan gewerkt kan worden. Feedback op werkhouding en taakaanpak.
2015 / 2016 / 2017
WekelijksePlusklas 7/8 in Rotterdam Charlois,
ontstaan vanuit samenwerking tussen een aantal scholen. De Wilhelminaschool, OBS De Triangel en basisschool Ibn-i Sina. De kinderen leerden Spaans, deze lessen werden afgetrapt met het
project Spanje, ze speurden naar het verleden in het project Archeologie en voerden een wetenschappelijk onderzoek uit voor hun eigen Wetenschapsquiz!
Wekelijkse Plusklas 5/6 op de Gideonschool in Nieuwerkerk aan den IJssel. De Plusklassers startten met het project Op reis door het zonnestelsel en ontwierpen daarna
A New Sport. De wiskundige projecten Spiegelen & draaien en Optische Illusies gaven nieuwe inzichten. Met het project Ontwerp een
(Pret)Park! sloten we het jaar af.
Wekelijkse Plusklas 7/8 op de Gideonschool in Nieuwerkerk aan den IJssel. Ook hier werden sporen uit het verleden ontdekt in het project
Archeologie, de kinderen verbaasden zich over de magie in de wiskunde bij het project Magische figuren. Lessen Grieks zorgden voor de nodige uitdaging in het leren
leren.. En ook deze kinderen ontwierpen A New Sport en een (Pret)Park.
Coaching van een leerling op OBS de Triangel in Rotterdam; leren organiseren en uitvoeren van grote (huiswerk)-opdrachten.
Coachingvan een hoogbegaafde versnelde leerling op Het Kompas in
Rotterdam; ontdekken wat hoogbegaafd zijn inhoudt, hetopsporen en
wegwerken van hiatenin de leerontwikkeling op reken- en spelling gebied.
RET (Rationeel Emotieve Therapie) - training aan een individuele leerling gegeven en met succes
afgerond.
Wekelijkse begeleiding van een hoogbegaafde leerling op Het Kompas. Een op maat
gemaakt verrijkingsprogramma met o.a. Grieks & Wiskunde en het zelfstandig organiseren van een afscheidsproject.